עיצוב בתי מגורים

מה חשוב לדעת על עיצוב בתי מגורים?

אם אתם מחפשים לשפץ את הבית או הדירה, הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לשכור מעצב פנים. זוהי החלטה חשובה שיכולה להשפיע על האופן שבו המרחב שלך מרגיש ומתפקד במשך שנים רבות. מדריך זה הינו מבוא מקיף לעיצוב בתי מגורים.

כיצד לבחור ריצוף בעיצוב בתי מגורים?

ריצוף אריחים הוא בחירה פופולרית עבור בתי מגורים. אריח ניתן להשתמש בחדרי אמבטיה ומטבחים, כפי שהוא עמיד וקל לניקוי. עם זאת, ריצוף אריחים יכול להיות גם יקר-יתכן שתצטרך לשכור קבלן או לבצע עבודות עשה זאת בעצמך לפני שתתקין אריח משלך. בנוסף, מכיוון שאריחים סופגים חום מהשמש בחודשי הקיץ ומקרינים אותו בחזרה בחודשי החורף (מה שהופך אותם לקרים), הם אינם אידיאליים לחדרים שמקבלים מעט אור טבעי או שאין להם מערכת חימום כלל

כיצד לבחור צבע לעיצוב בתי מגורים?

צבע הוא דרך מצוינת להוסיף מגע אישי בעת עיצוב בתי מגורים. אבל עם כל כך הרבה סוגים שונים של צבע זמין בשוק היום, זה יכול להיות קשה לדעת איזה מהם מתאים לך.

בחר את ערכת הצבעים הנכונה: בעת בחירת גימור צבע לקירות שלך, שקול אם אתה רוצה צבעים כהים או בהירים או לא. במידת האפשר, נסה גוונים שונים בבית לפני שאתה רוכש אותם בכמויות גדולות. תרצה גם לשקול כמה ניגודיות בין חדרים סמוכים תעבוד בצורה הטובה ביותר עם סגנון העיצוב שלך-אם יש יותר מדי ניגודיות בין חדרים (למשל, בחדר אחד יש ריהוט שחור בעוד שבחדר אחר יש לבן), אז זה עשוי להיראות מוזר כשרואים אותו ממסדרונות או דרך פתחים.*

בחר את גימור הצבע הנכון: ישנם סוגים רבים ושונים של גימורים הזמינים כיום. בחר בכל אפשרות שנראית המתאימה ביותר בהתחשב במקום בו היא תחול.

כיצד לבחור את הקישוטים לעיצוב בית המגורים שלך?

בזמן עיצוב בתי מגורים אל תפחד לערבב ולהתאים סגנונות. אם אתה אוהב את המראה המלוטש של ריהוט מודרני, אבל גם רוצה לכלול כמה נגיעות וינטג', אין שום סיבה שלא תוכל לשלב אותן.

אל תפחד להשתמש בצבע. אנשים רבים חושבים כי באמצעות צבעים בהירים יגרום הבית שלהם נראה עמוס מדי או עסוק-אבל זה לא נכון בכלל! החוכמה היא לדעת כמה מקום כל פריט תופס בחדר שלך לפני שתחליט איזו ערכת צבעים תעבוד בצורה הטובה ביותר עבור פרויקט עיצוב הפנים שלך.

אל תפחד גם מהדפסים! הדפסים יכולים להוסיף עומק ומרקם תוך פירוק שטחים גדולים לקטנים יותר, מה שמקל עליהם בעיניים כשמסתכלים סביב בזוויות שונות באזור כמו זה כאן.

אילו רהיטים לבחור בעת תהליך עיצוב פנים?

הריהוט שתבחרו לביתכם הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעיצוב בתי מגורים, מכיוון שהוא יכול לסייע ביצירת חלל נוח ומזמין. זו גם הזדמנות לבטא את הסגנון האישי שלך דרך הרהיטים שאתה בוחר.

עליך לקחת בחשבון גורמים אלה בעת בחירת רהיטים:

נוחות-הבית שלך צריך להרגיש כמו מקום שבו אתה רוצה לבלות זמן מרגיע או מבדר אורחים. המשמעות היא שכל הרהיטים שלכם צריכים להיות נוחים מספיק כך שכל מי שיושב עליהם לא רק ייהנה מהחוויה שלו אלא גם ירגיש רגוע תוך כדי כך.

פונקציונליות-אתה צריך מספיק פינות ישיבה בכל חדר, כך שלכל אחד יש מקום שבו הם יכולים להירגע, ללמוד או לעבוד בלי להרגיש צפוף על ידי אנשים אחרים שרוצים רווחים דומים עבור עצמם (ולהיפך). ייתכן שתזדקק לשולחנות או שולחנות נוספים, תלוי בכמה אנשים חיים תחת קורת גג אחת; עם זאת, למרות שפריטים אלה עשויים להועיל בהמשך הדרך כאשר ילדים נוספים מתווספים למשוואה זו

לסיכום עיצוב בתי מגורים הוא תחום מורכב ורב פנים, אך חשוב להכיר את הפרטים הקטנים של עיצוב הפנים. חשוב גם לדעת את הכלים הנכונים לשימוש עבור עיצוב פנים.

עיצוב בתי מגורים הוא נושא רחב, ויש דרכים רבות ושונות לגשת אליו. לכן מומלץ לשכור מעצבת פנים מנוסה בעלת תיק עבודות מגוון והמלצות רבות.