רטיבות בקיר

כיצד לבדוק רטיבות בקיר

רטיבות יכולה להצטבר על משטחים קרים בתוך קירות הבית שלך. לאחר מכן מונעת רטיבות זו דרך נקבוביות זעירות במעטפת קיר חדירה או במחסום עמיד בפני מזג אוויר. זה נקרא כונן אדים, וזה יכול לגרום עובש וריקבון עץ. למרבה המזל, רוב לנדן הקיר עשוי מחומרים חדיר, אשר יכול לעזור למנוע הצטברות רטיבות בתוך הקירות. אבל אם אתה לא יודע איך לזהות רטיבות הקיר, ייתכן שתרצה להתקשר מקצועי לבצע את העבודה הדרושה לך.

איך בודקים אם יש רטיבות בקיר?

אם אתה תוהה "איך לבדוק רטיבות בקיר?" אתה אולי לא יודע שזה לא מדע מדויק. עם זאת, ישנן דרכים לזהות רטיבות מבלי לגרום נזק רב מדי. תלוי בסוג חומר הקיר, אתה עשוי לגלות שהוא סופג רטיבות מסביבתו. כתוצאה מכך, ייתכן שתבחין נפיחות או התכווצות של הקיר. במקרים אלה, אתה יכול להשתמש במד רטיבות כדי לבדוק את רמות הרטיבות.

אם יש לך צינור דולף או חוט, הדבר עלול לגרום גם לרטיבות בקיר. האדים מאדי מים יכולים לחדור לעץ ולגרום לריקבון. לעומת זאת, ריקבון יבש אינו יבש; הוא אינו נגרם על ידי מים. יתר על כן, רוב הרטיבות בקיר מגיע דליפת אוויר. אתה יכול למזער את הסיכון לרטיבות על ידי איטום מרדפים עם קצף הניתן להרחבה ומריחת קולק עמיד בפני טחב באזורים אלה.

לפני ביצוע בדיקת רטיבות, חשוב לכייל את מד הרטיבות שלך. מדי רטיבות משתמשים בגלים אלקטרומגנטיים לאיתור רטיבות. הם יכולים לשמש כדי למדוד את הרטיבות היחסית בחללים סגורים. לחלופין, אתה יכול להכניס ספייק יבוש לתוך החורים לכסות אותם עם קלטת. לאחר שגיליתם נוכחות של מים, תוכלו להשתמש במד רטיבות כדי לקבוע אם הקיר בטוח למגורים.

איך מפסיקים רטיבות בקיר?

אם אתה מבחין כי הקירות שלך לחים, אתה לא לבד. בעיות רטיבות עלולות לגרום למגוון בעיות בביתכם, כולל עליית רטיבות ועובש. מניעה נכונה היא חיונית, אך לעיתים קרובות לא ניתן לפתור בעיות רטיבות בן לילה. למרבה המזל, קיימות מספר שיטות יעילות לטיפול בבעיה זו. להלן כמה מהטכניקות הטובות ביותר. להלן כמה מהטכניקות היעילות ביותר להפסקת רטיבות הקיר.

הצעד הראשון הוא להסיר את כל האובייקטים התלויים על הקירות, כולל לוחות בסיס ודפוס. כמו כן, הסרת כל טפט מהקירות שלך תמנע כניסת רטיבות מאחורי פריטים אלה. טפט, בפרט, יוצר חותם בקירות, מה שמקשה על הסרתו מבלי לפגוע בקירות. לאחר הסרתו תוכלו להשתמש בסכין רחבה כדי לגרד את פתיתי הטפט. לחלופין, ניתן להשתמש במסיר רטיבות לייבוש הקיר.

ברגע שיש לך תמונה ברורה של מה גרם לבעיה, אתה יכול להחליט אם אתה רוצה להתמודד עם הבעיה בעצמך או לשכור איש מקצוע שייכנס ויסיר את החלקים הפגועים. אם אתה מגלה שצינור פרץ גרם לבעיה, וודא שאתה מכבה את אספקת המים וקבל אינסטלטור לתקן אותו לפני שתתחיל לייבש. אתה יכול גם להשתמש במאווררים כדי להזיז אוויר סביב קירות לחים, או להשקיע במסיר רטיבות להסרת רטיבות מהאוויר.

למה אתה צריך מקצוען עבור קיר רטיבות?

אם אתה נתקל בבעיות במים בקירות שלך, ייתכן שהגיע הזמן להתקשר לאיש מקצוע שיעזור לך לתקן את הבעיה (כגון:רטיבות בקיר, agalor). קירות הם לרוב הגורם לבעיות רטיבות ויש לבנות אותם באופן שיוכלו להתייבש כראוי. אירועי גשם חיצוניים עשויים להיות גם מקור דליפות מים בקירות שלך. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לזהות מים בקירות שלך לפני שהבעיה מחמירה.

הדבר הראשון לעשות הוא לזהות את מקור הבעיה. אם בקירות יש טלאים לחים, סביר להניח שזה סימן לבעיית רטיבות. אזורים אלה יכולים להכיל מגוון בעיות, החל מקיר גבס מוכתם ועד צמיחת עובש. איטום נכון של חלונות ודלתות יסייע במניעת נזילות מים מהקירות שלך. בנוסף, נותני שירותים מקצועיים יכולים גם לבדוק את הגג לאיתור נזילות ולהמליץ מלכתחילה למניעתן.

בעוד שהתסמינים של בעיות רטיבות מתחילים להופיע בדרך כלל בחודשי החורף, אם הם לא מטופלים, הם עלולים לגרום לבעיות כל השנה. בנוסף לשינוי צבע וחדר קר, קירות רטובים עלולים לגרום לעובש וריח מעופש. אם אינך בטוח כיצד לזהות את הגורם לבעיה, מומלץ להתקשר לאיש מקצוע לבצע בדיקה יסודית ולתקן את הבעיה.